ПЛАН РАБОТЫ
ГІСТОРЫКА-КРАЯЗНАЎЧАГА МУЗЕЯ
Вераб'евіцкага дзіцячага сада-базавай школы
на 2020/2021 н.г.
Мэтай дзейнасці
школьнага музея з'яўляецца садзейнічанне фарміраванню цікавасці да айчыннай
гісторыі і паважлівых адносін да маральных каштоўнасцей мінулых пакаленняў,
развіццё камунікатыўных кампетэнцый, навыкаў даследчай працы вучняў, падтрымка
творчых здольнасцяў дзяцей.
Задачы
школьнага музея:
* фарміраванне ў навучэнцаў
грамадзянска-патрыятычных якасцяў;
* актывізацыя ролі школьнага музея ў патрыятычным і
маральным выхаванні падрастаючага пакалення;
* фарміраванне асобаснага, эмацыйна афарбаваных
адносін да гістарычных фактаў;
* выхаванне любові і павагі да мінулага сваёй
краіны;
• далучэнне навучэнцаў да вывучэння гісторыі роднай
вёскі, школы, гісторыі Вялікай Айчыннай вайны 1941-1945;
• захаванне і падтрыманне традыцый адукацыйнай ўстановы;
* удасканаленне адукацыйнага працэсу сродкамі
дадатковага навучання;
* выхаванне пазнавальных інтарэсаў і здольнасцяў;
* авалоданне навучэнцамі практычнымі навыкамі
пошукавай, даследчай дзейнасці;
* папаўненне музейных фондаў
Напрамкі
работы:
* Выкарыстанне музейнага матэрыялу для фарміравання
пазітыўнага стаўлення вучняў да актыўнай сацыяльна-значнай дзейнасці праз
уцягванне іх у актыўную дзейнасць музея.
* Праектна-даследчая дзейнасць на базе музея з
прыцягненнем экспанатаў, музейных сувязяў з ветэранамі і іх сем'ямі.
* Арганізацыя экскурсій у музей.
* Арганізацыя працы з фондамі музея (афармленне кніг
уліку).
* Удзел у раённых, абласных мерапрыемствах
гістарычнай і краязнаўчай накіраванасці, у аглядзе-конкурсе школьных музеяў.
* Арганізацыя сустрэч з ветэранамі Вялікай Айчыннай
вайны, прымеркаваных да дзён вайсковай Славы, ветэранамі працы.
Школьны музей выконвае наступныя функцыі:
* Пошукавая і навукова-даследчая праца з
навучэнцамі.
• Метадычная работа з педагагічным калектывам.
• Арганізацыя агульнашкольных мерапрыемстваў, якія
аб'ядноўваюць намаганні вучняў, настаўнікаў і бацькоў.
Пошукавая і навукова-даследчая праца з
навучэнцамі-гэта пошукавыя заданні для класаў, у абагульненні
гісторыка-краязнаўчага матэрыялу ў фондах школьнага музея.
Метадычная функцыя
музея аб'ядноўвае педагагічны калектыў школы і навучэнцаў у агульнай справе. На
метадычным аб'яднанні класных кіраўнікоў, педсаветах, пад кіраўніцтвам
намесніка дырэктара па выхаваўчай працы, кіраўніка музея абмяркоўваецца план
работы школы ў гісторыка-краязнаўчым і патрыятычным кірунку, заслухоўваюць
класных кіраўнікоў аб рабоце класа ў гэтым кірунку.
Арганізацыі агульнашкольных мерапрыемстваў:
Пасродкам музея
ствараецца зваротная сувязь паміж вучнем і настаўнікам, класам і класным
кіраўніком, музейны пакой дапамагае настаўніку ў падборы неабходнага матэрыялу
для тэматычных класных гадзін, распрацоўвае тэматычныя экскурсіі па стэндах і
экспазіцыях музея.
Чакаемыя вынікі:
Для музея
* Аптымізацыя дзейнасці
музея ў рэчышчы праграмы выхавання і сацыялізацыі;
* Удасканаленне зместу
дзейнасці музея;
* Рост прафесійнага
майстэрства юных экскурсаводаў;
* Умацаванне
матэрыяльнай базы музея.
Для навучэнцаў
Музейная дзейнасць спрыяе набыцці ў навучэнцаў новых
кампетэнцый:
• Даследчых (уменне
самастойна знайсці неабходную вам інфармацыю ў інфармацыйным полі; уменне
запытаць неабходную вам інфармацыю ў спецыяліста; уменне знаходзіць некалькі
варыянтаў вырашэння праблемы, уменне выкарыстоўваць мадэляванне, рэальны і
разумовы эксперыменты, назіранне, праца з першакрыніцамі, уменне адэкватна
ажыццяўляць самаацэнку і самакантроль);
* Мэнэджарскія (уменне
ставіць мэту,
уменне планаваць дзейнасць, час, рэсурсы, уменне прымаць рашэнне і прагназаваць
іх наступствы, навыкі даследаванні ўласнай дзейнасці, навыкі самарэгуляцыі і
дзейнасці);
* Камунікатыўныя
(уменне ініцыяваць узаемадзеянне-уступаць у дыялог, задаваць пытанні, уменне весці
дыскусію, уменне адстойваць свой пункт гледжання, уменне знаходзіць кампраміс,
навыкі інтэрв'юіравання, вуснага апытання);
* Прэзентацыйныя
(навыкі маналагічнай прамовы, уменне ўпэўнена трымацца падчас выступу, уменне
выкарыстоўваць розныя сродкі нагляднасці пры выступе, уменне адказваць на
незапланаваныя пытанні)
№п.п.
|
Мерапрыемствы
|
Дата
|
Адказныя
|
1
|
Зацвярджэнне
плана работы школьнага музея на 2020/2021 навучальны год.
|
верасень
|
Дырэктар школы,
Кіраўнік музея
|
2
|
Фарміраванне
актыву і Савета школьнага музея, размеркаванне абавязкаў паміж членамі актыву
школьнага музея.
|
верасень
|
Кіраўнік музея
|
|
Правядзенне
пасяджэнняў савета і актыву школьнага музея.
|
1 раз у месяц
|
Кіраўнік музея
|
2.
|
Афармленне
музейнай дакументацыі.
|
На працягу года
|
Кіраўнік музея
|
|
Ацыфроўка, этыкетаж музейных экспанатаў.
|
На працягу года
|
Кіраўнік музея
|
3.
|
Праца з фондамі музея, інвентарызацыя архіва.
|
На працягу года
|
Кіраўнік музея
|
5.
|
Распрацоўка
матэрыялаў для правядзення аглядных і тэматычных экскурсій.
|
кастрычнік
|
Кіраўнік музея
|
6.
|
Арганізацыя і правядзенне этнаграфічных экспедыцый з
мэтай збору эксанатаў для музейнай экспазіцыі.
|
На працягу года
|
Кіраўнік музея,
класныя кіраўнікі
|
7.
|
Правядзенне на базе музея класных і інфармацыйных
гадзін патрыятычнага накірунку.
|
На працягу года
|
Нам. дырэктара па ВВР
|
8.
|
Работа з гуртком экскурсаводаў
|
На працягу года
|
Кіраўнік музея
|
9.
|
Правядзенне аглядных і тэматычных экскурсій па
раздзелах музея.
|
На працягу года
|
Кіраўнік музея
|
10.
|
Правядзенне мерапрыемстваў, прымеркаваных да святаў і
юбілейных датаў.
|
На працягу года
|
Кіраўнік музея,
нам. дырэктара па ВВР
|
11.
|
Аналіз работы Савета школьнага музея,
планаванне работы школьнага музея за 2021 год.
|
снежань
|
Кіраўнік музея
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий